Att stå i fokus för en enda dag

Det tror jag är nått som alla behöver. Problemet är att jag aldrig varit med om det. Jag har aldrig haft min helt egna dag. Jag skulle kunna tänka mig att dela med en eller två personer. Men på min födelsedag står alla 7 miljarder i fokus. Alla firar inte, men den är för alla. Jo, jag står i fokus på morgonen. Men på kvällen så får alla presenter, alla får ett God Jul, alla är glada och testar presenter. Då försvinner den känslan att man är speciell och älskad.
 
Endel kommer säkert tycka att jag är löjlig. Men det jag skrivit stämmer. Jag har aldrig haft en helt egen dag. Konfirmationen kommer på sätt och vis bli min dag, för så fort det är över i kyrkan kommer jag vara i fokus. Men när är det igen då? När jag gifter mig? När jag får barn? Näe, för då kommer man fira tex. min man och mitt barn. Inte bara mig.
 
Kanske det bara är en "uppmärksamhets" grej, men alla behöver uppmärksamhet ibland! Och jag vill ha en dag som är till för mig. Vi firar MIG med olika personer. Vi äter det JAG vill äta. JAG får gratulationer. JAG JAG JAG. Inte JAG och 7 ANDRA MILJARDER.
 
 




Har du något att kommentera? (:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (mohahha bara jag som ser den)

Har du också en blogg?

Kommentar:

Trackback