Detta ska inte bli någo självförtroende inlägg...

... men jag tänker ändå berätta några saker som jag gör! :)
 
Varje gång jag tänker fyfan vad stora "kärlekshandtag" jag har så tänker jag
vidare men mina ben är ju ändå inte så stora?
 
Varje gång jag tänker jag har jätte fult hår! tänker jag vidare men om
jag skulle få cancer så skulle jag förlora allt hår
 

När jag tänker något negativt om mig själv så försöker jag komma på något positivt istället! Det är inget som i sig självt bygger på mitt självförtroende men när alla mina tankar om att jag är ful försvinner och ersätts av att jag är fin så blir jag allmänt positivare. Att dra en vit lögn för sig själv skadar inte, tvärtom! :)
 
En annan sak som jag gör, har faktiskt inte tänkt på det förut, men ibland kan jag stå i evigheter och bara titta på mig själv i spegeln.
 
Först kollar jag på det jag ogillar med min kropp.. Sedan kollar jag på det jag gillar..
 
Sedan börjar jag tänka på hur jag kan förändra på det jag ogillar.
Sedan börjar jag tänka på hur jag ska bevara det jag gillar. :)
 

Båda dessa saker är småsaker som i sig själva inte gör något men eftersom dom, på mig iallafall, som ersätter alla fula ord med lite finare ord istället så tänker jag inte lika illa om mig själv och DET bygger på självförtroendet sen igen.
 
Jag har absolut ingen aning om dessa inlägg skulle alls fungera på er, men på mig gör de det! :)




Har du något att kommentera? (:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (mohahha bara jag som ser den)

Har du också en blogg?

Kommentar:

Trackback