Random presentation

Den här presentationen skrev jag för 4 månader sedan. Har fått så många nya läsare så tänkte att ni kan få läsa den! Har redigerat saker så att de ska stämma men annors samma gamla skit presentation :D
 

 Detta är då en längre presentation om mig själv ;) Nå jag är en 14-årig tjej. Mitt namn är Elin Sofia Mårtensson. Tycker verkligen inte om mitt namn. Jag skulle vilja ha ett längre namn som är finare och som man kan ge ett smeknamn till. Inte för att jag gillar mitt efternamn heller :D Men asså Elin är så kort o tråkigt o jaa. Mamma tyckte jag skulle heta Victorina/Dominica, det skulle ha varit så himla fint!! :) Men pappa tyckte inte så :P Hans fel!
Ända tills jag var 7½år så bodde jag med hela min familj på en ö som heter Houtskär(en stadsdel i PARGAS STAD) ute i sydvästra Finlands skärgård, men på sommaren när jag som sagt var 7½ år fick jag veta det:
Dagen efter att jag kom hem från ett läger då sade mamma att vi skulle till butiken så jag kom med. Men sedan när vi var nästan framme berättade hon att jag skulle flytta med mamma och min bror till en annan by. Egentligen for vi och tittade på huset vi skulle bo i, jag hade ju inte sett det.
Mitt liv har inte varit världens lättaste sen dess, men inte har jag heller mått så värst dåligt. Det går i perioder.
Några månader efter att jag fyllt 12 fick jag veta att mamma kan få bli kontorschef i Pargas banken som skulle öppna, Pargas är fastlandet men är också en stadsdel, och då var beslutet mitt. Skulle vi flytta till Nagu, nästan en timme från Pargas, så att mamma skulle kunna jobba där eller skulle vi stanna i Houtskär, ungefär två och en halv timme från Pargas. Jag hade en helg på mig och valde Nagu. Ett av de bästa beslutena i mitt liv! :)

Min familj består alltså av: Min mamma Monica och hennes sambo Danne, dem bor jag med för det mesta. Min pappa Mikael och hans sambo Eija, bor med dem vartannat veckoslut. Och min bror som blev 22 år i höst, han bor i Houtskär ensam. Det tog just slut mellan han och hans flickvän(Besök hennes blogg häääär, asgrym människa! :) ). 

Mina bästa vänner är Wilma, Emma, Ida :) Emma och Ida har jag känt ända sedan förskolan :) Dom bor då i Houtskär, men så att ni vet: högstadie finns inte i Houtskär så man måst gå i grann-stadsdelen Korpos högstadie och det innebär halvtimmes färja. Så jag träffar dom varje gång jag far till Houtskär på färjan :) Min bästa vän Wilma är då från Nagu. Några månader före jag skulle börja i Nagu skolan så var jag hit på en "uppflyttardag". Emmy-Lina fick uppgiften att visa mig runt på gården. Sedan när det var lektion fick Anna och Amy visa mig högstadie byggnaden :) Sedan träffade jag också de andra tjejerna och vissa killar i klassen. Wilma blev sjuk så hon for hem. Några veckor efteråt strömmade vänförfrågningarna på facebook in :D Jag chattade med rätt så många :) Men Wilma och jag chatta ganska mycket, märk att det var Wilma som chatta med mig och höll kontakten för jag kunde inte ens hålla reda på dem :D , men när mamma ibland skulle på möten till Nagu/Pargas följde jag med och hängde med Wilma på byn :) Vi simmade mycket, gick runt på byn, var hos henne o.s.v. Nu, 1½ år senare, är vi bästa vänner för livet!

Min pojkvän Max är ett år och 17 dagar äldre än mig men han går på vår klass ^^ Vi har varit ihop i snart ett år :) Woop woop! Ska fråga mamma också idag om jag får fa till honom övernatt på fredag, hoppas jag får ett JO!

 

Insta bilder

 
 

 





Har du något att kommentera? (:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (mohahha bara jag som ser den)

Har du också en blogg?

Kommentar:

Trackback